Gündem

E.Fatura Zorunluluğu Kapsamına Girenlerin 1 Eylül 2013 Tarihine Kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’na Başvurmaları Gerekmektedir

14 Aralık 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 421 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği ile bazı mükelleflere elektronik fatura kullanma  (düzenleme ve alma) ve elektronik defter tutma zorunluluğu getirilmiştir. Daha sonra yayımlanan VUK Sirküleri/58’de konuyla ilgili açıklamalar yeralmaktadır.

VUK Sirküleri/ 58 ekindeki listelerde yer alan firmalardan 2011 yılında herhangi bir mal (örneğin; bir şişe gazoz, bir kutu kağıt mendil) alınmışsa ve 2011 yılı brüt satış hasılatları genel tebliğde belirtilen hadleri geçiyorsa bu mükelleflerin 2013 yılı sonuna kadar e.fatura uygulamasına, 2014 yılı sonuna kadar (Elektronik defter yazılımlarını kendi geliştiren mükelleflerin 1 Eylül 2014 tarihi itibariyle elektronik defter test süreçlerini başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir) da e.defter uygulamasına geçmeleri zorunludur.

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın konuyla ilgili hatırlatma yazısı aşağıdaki linkte mevcuttur:

http://www.efatura.gov.tr/

E.fatura kullanma zorunluluğuna dahil olan mükelleflerin 1 Eylül 2013 tarihine kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurmaları zorunludur. Başvuru kılavuzu:

http://www.efatura.gov.tr/c/document_library/get_file?p_l_id=11405&folderId=11558&name=DLFE-1407.pdf

 

E.Fatura sistemine aşağıdaki şekilde katılmak mümkündür:

1- Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Portal Yöntemi

Portal Yöntemi Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından www.efatura.gov.tr internet adresinden ücretsiz olarak sunulan bir e-fatura uygulaması hizmetidir. Bu yöntem ile faturalarınızı GİB Portal üzerinden manuel olarak oluşturabilir veya kendi bilgi işlem sisteminizde Başkanlığın belirlediği formatta oluşturup Portal hesabınıza yükleyebilirsiniz. Başvuru için gerekli belgelere ulaşmak için:

http://www.efatura.gov.tr/c/document_library/get_file?p_l_id=11399&folderId=183973&name=DLFE-903.pdf

2- Özel Entegrasyon Yöntemi

Başkanlık’tan özel entegrasyon izni almış mükelleflerin bilgi işlem sistemleri kullanarak da e-fatura uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu durumda mali mührünü ürettiren mükellefler, Başkanlık’tan özel entegrasyon izni almış kurumlara başvuru yaparak uygulamaya dahil olabilirler. Özel entegrasyon izni için başvuran mükelleflerin testleri devam etmekte olup, testlerini başarı ile tamamlayarak Başkanlık’tan özel entegrasyon izni alan kurumlar www.efatura.gov.tr internet adresinden yayınlanacaktır.

http://www.efatura.gov.tr/c/document_library/get_file?p_l_id=11399&folderId=31700&name=DLFE-1405.pdf

3- Bilgi İşlem Sisteminin Entegrasyonu Yöntemi

Bu yöntem, kendilerine ait bilgi işlem sistemini Başkanlığın sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecek mükelleflerin kullanabilmeleri amacıyla geliştirilmiştir. Bu yönteme başvuran mükellefler başvuru dilekçelerinde e-Fatura uygulamasından entegrasyon yöntemi ile faydalanmak istediklerini belirmek zorundadırlar. Mükellefler isterler ise başvuru dilekçesinde belirtmek şartıyla, entegrasyon çalışmaları tamamlanana kadar Portal hesaplarının kapatılması talep edebilirler. Bu süre hiçbir hal ve koşulda 421 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde belirtilen 31.12.2013 tarihini geçemez. Bu tarihe kadar entegrasyonunu tamamlayamayan mükellefler faturalarını GİB Portal üzerinden düzenlemek zorundadırlar. Detaylı bilgi için:

http://www.efatura.gov.tr/c/document_library/get_file?p_l_id=11399&folderId=183986&name=DLFE-902.pdf

 

E.Fatura sistemine kayıtlı olan mükellefler kendi aralarında yapacakları işlemlerde kesinlikle e.fatura düzenleyecek ve alacaklardır. E.Fatura yerine, kağıt fatura düzenlenmeyecek, kağıt fatura olsa bile yok kabul edilecek, başka bir ifadeyle fatura düzenlenmemiş sayılacaktır.

E.Fatura sistemine kayıtlı olanlar ile olmayanlar arasındaki işlemlerde ise eskiden olduğu gibi kağıt fatura düzenlenmesine devam olunacaktır.E.Fatura uygulamasına dahil olan mükelleflerin listesi GİB web sitesinde yayımlanacaktır.

Keza, elektronik defter tutma zorunluluğuna uyulmaması halinde defter hiç tutulmamış sayılacaktır.

 

Başvuruya sadece iki aylık bir süre kaldığını hatırlatırız.

 

Saygılarımızla.

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.