Sirküler

Beyannamelerin yetkili meslek mensupları aracılığı ile gönderilmesini düzenleyen genel tebliğde değişiklik yapıldı.

Yıl: 
2011

 
SİRKÜLER
02/05
 
21/02/2011
 
 
KONU :
* Beyannamelerin yetkili meslek mensupları aracılığı ile gönderilmesini düzenleyen genel tebliğde değişiklik yapıldı.
 
 
BEYANNAMELERİN YETKİLİ MESLEK MENSUPLARI ARACILIĞI İLE GÖNDERİLMESİNİ DÜZENLEYEN GENEL TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILDI:
 
Bilindiği üzere, 340 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde, beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesiyle ilgili düzenlemeler yeralmaktadır.
Sözkonusu genel tebliğe göre, aktif toplamı yada net satış hasılatı belirlenen tutarların üstünde olan mükellefler (ve bu hadleri aşmasalar da yeminli mali müşavirlerle tam tasdik sözleşmesi bulunanlar) beyannamelerini elektronik ortamda doğrudan kendileri gönderebilmektedir. Bu kapsama girmeyen mükelleflerin beyannamelerini aracılık yetkisi almış meslek mensupları (serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir) aracılığıyla göndermesi gerekmektedir. Öte yandan, beyannamelerini kendileri gönderebilecek olan mükellefler de isterlerse aracılık yetkisi almış meslek mensupları vasıtasıyla da beyannamelerini gönderebilirler.
 
19 Şubat 2011 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 405 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile, 340 No’lu tebliğde bazı değişiklikler yapılmıştır. En önemli değişiklik;
aracılık yetkisi almış meslek mensupları ile mükellefler arasında yapılan aracılık sözleşmelerinin düzenlenmesi, süresinin sona ermesi yada iptal veya feshedilmesi hallerinde meslek mensuplarınca bu durumun belli süreler içinde internet vergi dairesine bildirilme zorunluluğunun getirilmiş olmasıdır. ( Düzenlendikten sonra bildirme süresi 30 gün, sona erme, fesih yada iptal hallerinde ise 15 gündür.) Sözleşme bildirimi yapılmadan beyanname gönderilemeyecektir.
 
Aracıların bu bildirimlerine ilave olarak, mükellefler de isterlerse, sözleşmenin sona ermesi, fesih yada iptal edilmesi hallerini15 gün içinde dilekçe ile kurumlar vergisi yönünden bağlı oldukları vergi dairesine yada elektronik ortamda internet vergi dairesine bildirebileceklerdir.
 
405 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 1 Mart 2011 tarihinde yürürlüğe girecektir. Bu tarihten önce meslek mensupları ile mükellefler arasında düzenlenmiş olup hükmü devam eden beyanname aracılık sözleşmelerinin de bu tarihten itibaren 15 gün için de bildirilmesi gerekmektedir.
 
405 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği sirkülerimiz ekinde sunulmuştur.
 
SAYGILARIMIZLA.

EkBoyut
SİRKÜLER-02-05-Beyannamelerin yetkili meslek mensupları aracılığı ile gönderilmesini düzenleyen genel tebliğde değişiklik yapıldı..docx 17.46 KB
Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.