Sirküler

Mayıs ayına ilişkin bazı hatırlatmalar

 

SİRKÜLER

05/06

15/05/2013

 

 

 

KONU:

 

* Mayıs ayına ilişkin bazı hatırlatmalar

 

 

MAYIS AYINA İLİŞKİN BAZI HATIRLATMALAR:

Vergi Levhalarının İnternet Ortamında Alınması:

27 Mayıs 2011 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 408 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile vergi levhaları ile ilgili yeni düzenlemeler yapılmıştır.

Buna göre;

Vergi levhaları artık mükelleflerce Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesindeki  internet vergi dairesinden alınarak yazdırılacak ve işyerlerinde bulundurulacaktır. İnternet vergi dairesinden sistemce verilecek onay kodu tasdik yerine geçmektedir. Vergi levhalarının ayrıca vergi dairesine veya 3568 sayılı yasaya göre yetkili meslek mensuplarına imzalattırılması ve onaylattırılması işlemi yapılmayacaktır.

Gelir vergisi mükellefleri 1 Nisan – 31 Mayıs, sermaye şirketleri 1 Mayıs – 31 Mayıs tarihleri arasında vergi levhalarını internetten yazdıracaklardır. Bu süre, yıl içinde yeni işe başlayanlarda 1 ay içinde, özel hesap dönemine tabi olanlarda beyanname verme süresinin sonundan itibaren 1 ay içinde olarak belirlenmiştir. Beyannamelerini süresinden sonra verenler ile özel hesap dönemine tabi olanlar vergi levhası içeriğini internet vergi dairesindeki menüyü kullanarak kendileri oluşturacaktır.

Vergi levhalarının asılma zorunluluğu bulunmamaktadır.Vergi levhaları işyerlerinin; merkezlerinde, şubelerde, satış mağazalarında, çiftçilerin yazıhanelerinde, ücret karşılığında eşya yada yolcu taşıyanların taşıtlarında bulundurulacaktır. Mükellefler, internet vergi dairesinden ihtiyaçları kadar sayıda çıktı alabilecektir. Ancak, birden fazla reyon yada katta faaliyet gösteriliyorsa her kat veya reyon için ayrı ayrı vergi levhası alma ve bulundurma zorunluluğu yoktur.

Ünvan, adres, vergi dairesi, ana faaliyet kodu ve faaliyet türünde bir değişiklik olması halinde mükellefler yeni vergi levhalarını internet vergi dairesine girerek kendileri oluşturacak ve yeni levhanın çıktısını alarak işyerlerinde bulunduracaklardır.

 

Mükellef Bilgileri Bildirimi:

20 Ocak 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 413 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ve 15 Mart 2013 tarihli Vergi Usul Kanunu Sirküleri/61 de yapılan düzenleme ve açıklamalar dikkate alınarak aşağıda sayılan ve 1 Nisan itibariyle faal olan (tasfiyesi sürenler dahil) mükelleflerin 1 Nisan – 31 Mayıs tarihleri arasında mükellef bilgileri bildirimi vermesi gerekmektedir :

Ticari kazanç, (Basit usulde ticari kazanç elde edenler hariç), zirai kazanç ve serbest meslek kazancı elde edenler ile kurumlar vergisi mükellefleri (Dernek ve vakıflara ait iktisadi işletmeler, kamu iktisadi teşekkülleri, kooperatifler, adi ortaklıklar, iş ortaklıkları, adi komandit şirketler, eshamlı komandit şirketler, avukatlık ortaklıkları, anonim şirketler, limited şirketler, kollektif şirketler, ticari amaç taşıyan apartman ve site yönetimi)

31 Mayıs ve öncesinde yeni tescil yaptırmış olanlar da bildirim verme zorunluluğu kapsamındadır.

Aşağıda sayılanlar ise sözkonusu bildirimi vermeyecektir:

Basit usulde ticari kazanç elde edenler, gayrimenkul sermaye iradı mükellefleri, gerçek usulde olup gayrimenkul, menkul, sair kazanç, ücret geliri elde edenler, kamu kurumları, kamu kurumu niteliğindeki kurum ve kuruluşlar, dernek ve vakıflar (iktisadi işletmeleri hariç), apartman sakinleri tarafından seçilen ticari amaç taşımayan apartman yönetimi ve valilik veya kaymakamlık bünyesinde kurulan bölge halkının katılımı ile kurulan ticari amaç taşımayan hizmet birlikleri v.b.

Merkez ve her şube için ayrı ayrı bildirim verilmesi gerekmektedir.

 

Yabancı Sermayeli Şirketler İle Yabancı İrtibat Bürolarının Bildirim Yükümlülükleri:

4875 sayılı Doğrudan Yabancı Yatırımlar Kanunu’na dayanılarak çıkarılan uygulama yönetmeliği çerçevesinde yabancı sermayeli şirketler ve şubeleri her yıl Mayıs ayı sonuna kadar Ekonomi Bakanlığı Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’ne bildirimde bulunmak zorundadır. (Yönetmelik ekindeki EK.1 Doğrudan Yabancı Yatırımlar İçin Faaliyet Bilgi Formu) Yine aynı mevzuat çerçevesinde izin alan Türkiye’deki yabancı irtibat bürolarının yönetmelikte yer alan EK.4 İrtibat Bürolarının Faaliyetlerine İlişkin Bilgi Formu’nu ve ekli belgelerini  her yıl Mayıs ayı sonuna kadar aynı Bakanlığa göndermesi zorunludur.

 

Sözkonusu mevzuata ve formlara, (www.ekonomi.gov.tr) adresinden de ulaşılması mümkündür.

Yönetmelik uyarınca; yukarıda belirtilen periyodik bildirimler dışında sermaye hesabına yapılan ödemeler, hisse devirleri gibi işlemlerin de belli sürelerde bildirimi gerekmektedir.

Tamamen yerli sermayeli şirketlere; sermaye artışı veya hisse devri yoluyla yabancı bir yatırımcının iştiraki halinde de bildirim yapılması gerekmektedir.

 

Saygılarımızla,

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.