Sirküler

E-Fatura gönderildikten sonra zarf durumu takibi yapılması gerektiği hakkında uyarı.

 

SİRKÜLER

09/02

 

 

               03/09/2014

 

KONU:

* E-Fatura gönderildikten sonra zarf durumu takibi yapılması gerektiği hakkında uyarı.

E-FATURA GÖNDERİLDİKTEN SONRA ZARF DURUMU  TAKİBİ YAPILMASI GEREKTİĞİ  HAKKINDA UYARI :

Gelir İdaresi Başkanlığı resmi  internet  sitesinde  konuyla ilgili olarak aşağıdaki duyuruyu yapmıştır:

“E-  FATURA  KULLANICILARININ  E-FATURA  DÜZENLEYİP  GÖNDERDİKTEN  SONRA  ZARF  DURUM TAKİBİ YAPMALARI GEREKLİLİĞİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Vergi Dairelerinden ve mükelleflerden Başkanlığımıza gerek telefonla gerekse mail yoluyla iletilen sorunların incelenmesinden e- fatura kullanıcısı olan bazı mükelleflerin e-faturayı düzenleyip gönderdikten sonra zarf durum takibi yapmadıkları anlaşılmıştır. Bu durumda e-Fatura uygulamasındaki üç yöntem için ne yapılması gerektiğinin hatırlatılması ihtiyacı duyulmuştur;

 G İB  –  Portal  y öntemi  kull anıcıl arı  için;

Zarf Bazında Listeleme Ekranında GİB Elektronik Fatura Merkezine iletildi.”

ya da  “GİB Elektronik Fatura Merkezi yanıtı geldi.” mesajları görüldüğünde mükellefler tarafından e- fatura alıcıya başarıyla iletilmiş varsayılarak işlem tesis edildiği gözlenmiştir.  Ancak, bazı e-faturaların GİB’e gönderildikten sonra alıcıya gönderilmesi aşamasında alıcı tarafından hata mesajı gönderilebilmektedir.   Bu durumda gönderilen zarf ve içerisindeki e-faturalar (kabul-red cevapları) geçersiz hale düşmekte olup bu durumda e- fatura hiç düzenlenip gönderilmemiş sayılmaktadır. Faturanın alıcıya başarıyla ulaştığından emin olabilmek için faturayı gönderen mükellefin   “Posta Kutusu yanıtı geldi. Alıcının posta kutusu zarfı başarıyla teslim aldı.” mesajını görmesi gerekmektedir.

Gönderilen zarf hata almışsa şu adımlar takip edilmelidir:

1-  Zarf Bazında Listeleme ekranında ilgili faturaya ait zarfınızın durumunu "Zarf Durum Sorgula" düğmesi ile sorgulayınız.

2-  Sayfayı "Sorgula" düğmesine tıklayarak yenileyiniz.

3- İlgili zarfa ait mesaj metnini okuyunuz. E-Fatura Forum sitesindeki 3148 numaralı sorunun (http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=3148) cevabına bakarak sorunun alıcıdan mı yoksa göndericiden mi kaynaklandığını öğreniniz.

4-  İlgili zarfa ait "Hata Ayrıntısı" düğmesine   tıklayınız.

5-Hata       ayrıntısına       göre       E-Fatura       Forum       sitesindeki       2614       numaralı       sorunun

(http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=2614) cevabındaki işlemi yapınız.

Faturayı arşive kaldırdıysanız hata ayrıntısını göremezsiniz. Bu nedenle faturanızla işiniz tamamen bittikten sonra arşive kaldırma işlemini yapınız.

Entegrasyon-Özel  Entegrasyon  Yöntemi  Kull anıc ıl ar ı  içi n;

Gönderici gönderdiği zarfın durumunu kullandığı sistemden takip etmelidir.  Faturanın alıcıya başarıyla ulaştığından emin olabilmek için faturayı gönderen mükellef   zarf durumunu GİB’den sorgulamalı ve “1300 BASARIYLA TAMAMLANDI” durumunu görmelidir. Gönderilen zarf hata almışsa E-Fatura Forum sitesindeki 2614 numaralı sorunun (http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=2614) cevabındaki işlemi yapılmalıdır.

 

 

 

Saygılarımızla.

 

 

 

 

 

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.