Duyuru

Türkiye'de Temsilcilik Açmayan Sosyal Medya Şirketlerine Reklam Verilemeyecektir.

DUYURU

01/06

12.01.2021

 

KONU:

 Türkiye'de Temsilcilik Açmayan Sosyal Medya Şirketlerine Reklam Verilemeyecektir.

 

7253 sayılı Kanun ile 5651 sayılı “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun” na 4 üncü ek madde eklenmiş ve eklenen madde ile Türkiye’den günlük erişimi bir milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarının (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube gibi ), en az bir kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirlemesi hükme bağlanmıştır. Temsilci yetkili makamlarca gönderilecek tebligat, bildirim veya taleplerin gereğinin sağlanması amacıyla görev yapacaktır.

Temsilci atamasını yapmayan sosyal ağ sağlayıcısına ikinci kez verilecek idari para cezasının tebliğinin ardından 30 gün içinde atama yükümlülüğü yine yerine getirmemesi durumunda Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı tarafından Türkiye’de mukim vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişilerin ilgili sosyal ağ sağlayıcısına yeni reklam vermesi yasaklanacaktır. Ayrıca bu kapsamda sosyal ağ sağlayıcısı ile yeni sözleşme kurulamayacak ve buna ilişkin para transferi yapılamayacaktır. Temsilcinin atanmasının ardından reklam yasağı kaldırılacaktır.  

Reklam yasağının uygulandığı dönem içinde söz konusu şirketlere reklam veren mükellefler bakımından bu nitelikteki ödemelerinin kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider olarak dikkate alınması eleştiri konusu olabilecektir. Zira, 1 Seri No’lu Kurumlar Vergisi Genel Tebliği’nin “11.12. Kanunen Yasaklanmış Fiiller Nedeniyle Katlanılan Giderler” alt başlıklı bölümünde kanunen yasaklanmış fiiller nedeniyle katlanılan giderlerin ticari kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile ilgili giderler niteliğinde olmadığından, bu giderlerin gelir ve kurum kazancından indirilmesi mümkün olmadığı belirtilmiştir.

Her ne kadar 5651 sayılı Kanun hükümlerinde söz konusu yasağa ilişkin katlanılan giderlerin kurum kazancının tespitinde indirim konusu yapılamayacağına ilişkin özel bir hüküm olmasa da Kurumlar Vergisi Tebliğinin ilgili bölümünün geniş yorum tarzı ile genişletilerek uygulanması ihtimal dahilindedir. Bu kabul tarzı 4250 sayılı ispirto ve ispirtolu içkilerin üretimi iç ve dış alım ve satımı, dağıtımı ve fiyatlandırılması düzenleyen Kanun için de uygulanmakta ve alkol ve alkollü içkilerin reklam ve ilan giderleri cari kazancın ve kurum kazancının tespitinde gider olarak dikkate alınamamaktadır.

Bu sebeple, mükelleflerin sosyal medya şirketlerinin Türkiye’de temsilci atayıp atamadıklarını takip etmelerini ve bu hizmetlere ilişkin düzenlenen fatura vb. belgelerin ödemesinin yapılmasından önce temsilci atanması konusundaki durumun sorgulanmasını önemle hatırlatırız.  

 

Saygılarımızla,

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.