e-Fatura Uygulaması İptal, İhtar, İtiraz Bildirim Kılavuzu Yayımlandı.
e-belgelerinin uygulamasına ilişkin usul ve esasların düzenlendiği 509 Sıra No.lu VUK Genel Tebliğinde açıklandığı üzere mükellefler tarafından düzenlenen e-Belgelere ilişkin olarak noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılan ihbar veya ihtarlar ile e-Belge iptal işlemlerinin 01.05.2021 tarihinden itibaren, ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanacak kılavuzda belirtilen usul, esas ve süreler içinde, elektronik ortamda Başkanlık bilgi işlem sistemine bildirilmesi zorunludur.
Bu kapsamda e-Fatura senaryolarında düzenlenen e-Faturaların “e-Fatura İptal/İtiraz Portalı” üzerinden elektronik ortamda iptal/itiraz bildirim talepleri oluşturulması ve iptal/itiraz bildirim taleplerinin elektronik ortamda onaylanmasına ilişkin süreçlerin nasıl gerçekleştirileceği hakkında kılavuz yayımlanmıştır.
İhtar ve itiraz bildirimlerinin sistem içinden yapılabilmesi için öncelikle TTK Madde 18’de belirtilen yöntem (noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi) ve süreler dâhilinde söz konusu e-Faturaya itiraz edilmesi gerekmektedir. İhtar ve itirazların sistem içinden yapılması mümkün olmayıp, bildirimin amacı, TTK kapsamında yapılan ihtar ve itiraz hakkında GİB’e bilgi verilmesidir.
Söz konusu kılavuz duyurumuz ekinde yer almaktadır.
Saygılarımızla,
© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.