E-Fatura gönderildikten sonra zarf durumu takibi yapılması gerektiği hakkında uyarı.
SİRKÜLER
09/02
03/09/2014
KONU:
* E-Fatura gönderildikten sonra zarf durumu takibi yapılması gerektiği hakkında uyarı.
E-FATURA GÖNDERİLDİKTEN SONRA ZARF DURUMU TAKİBİ YAPILMASI GEREKTİĞİ HAKKINDA UYARI :
Gelir İdaresi Başkanlığı resmi internet sitesinde konuyla ilgili olarak aşağıdaki duyuruyu yapmıştır:
“E- FATURA KULLANICILARININ E-FATURA DÜZENLEYİP GÖNDERDİKTEN SONRA ZARF DURUM TAKİBİ YAPMALARI GEREKLİLİĞİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Vergi Dairelerinden ve mükelleflerden Başkanlığımıza gerek telefonla gerekse mail yoluyla iletilen sorunların incelenmesinden e- fatura kullanıcısı olan bazı mükelleflerin e-faturayı düzenleyip gönderdikten sonra zarf durum takibi yapmadıkları anlaşılmıştır. Bu durumda e-Fatura uygulamasındaki üç yöntem için ne yapılması gerektiğinin hatırlatılması ihtiyacı duyulmuştur;
G İB – Portal y öntemi kull anıcıl arı için;
Zarf Bazında Listeleme Ekranında “GİB Elektronik Fatura Merkezine iletildi.”
ya da “GİB Elektronik Fatura Merkezi yanıtı geldi.” mesajları görüldüğünde mükellefler tarafından e- fatura alıcıya başarıyla iletilmiş varsayılarak işlem tesis edildiği gözlenmiştir. Ancak, bazı e-faturaların GİB’e gönderildikten sonra alıcıya gönderilmesi aşamasında alıcı tarafından hata mesajı gönderilebilmektedir. Bu durumda gönderilen zarf ve içerisindeki e-faturalar (kabul-red cevapları) geçersiz hale düşmekte olup bu durumda e- fatura hiç düzenlenip gönderilmemiş sayılmaktadır. Faturanın alıcıya başarıyla ulaştığından emin olabilmek için faturayı gönderen mükellefin “Posta Kutusu yanıtı geldi. Alıcının posta kutusu zarfı başarıyla teslim aldı.” mesajını görmesi gerekmektedir.
Gönderilen zarf hata almışsa şu adımlar takip edilmelidir:
1- Zarf Bazında Listeleme ekranında ilgili faturaya ait zarfınızın durumunu "Zarf Durum Sorgula" düğmesi ile sorgulayınız.
2- Sayfayı "Sorgula" düğmesine tıklayarak yenileyiniz.
3- İlgili zarfa ait mesaj metnini okuyunuz. E-Fatura Forum sitesindeki 3148 numaralı sorunun (http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=3148) cevabına bakarak sorunun alıcıdan mı yoksa göndericiden mi kaynaklandığını öğreniniz.
4- İlgili zarfa ait "Hata Ayrıntısı" düğmesine tıklayınız.
5-Hata ayrıntısına göre E-Fatura Forum sitesindeki 2614 numaralı sorunun
(http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=2614) cevabındaki işlemi yapınız.
Faturayı arşive kaldırdıysanız hata ayrıntısını göremezsiniz. Bu nedenle faturanızla işiniz tamamen bittikten sonra arşive kaldırma işlemini yapınız.
Entegrasyon-Özel Entegrasyon Yöntemi Kull anıc ıl ar ı içi n;
Gönderici gönderdiği zarfın durumunu kullandığı sistemden takip etmelidir. Faturanın alıcıya başarıyla ulaştığından emin olabilmek için faturayı gönderen mükellef zarf durumunu GİB’den sorgulamalı ve “1300 BASARIYLA TAMAMLANDI” durumunu görmelidir. Gönderilen zarf hata almışsa E-Fatura Forum sitesindeki 2614 numaralı sorunun (http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=2614) cevabındaki işlemi yapılmalıdır.”
Saygılarımızla.
Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.
© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.