Sirküler

İşletmenin Muhasebesi İle İlgili Olmayan Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ'de Değişiklik Yapıldı.

 

SİRKÜLER

09/11

                                                                                                                               22.09.2025

 

KONU:

* İşletmenin Muhasebesi İle İlgili Olmayan Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ'de Değişiklik Yapıldı.

 

Bilindiği üzere 14.02.2025 tarih ve 32813 sayılı Resmi Gazete’de İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ yayınlanmış ve yayımlanan Tebliğ ile pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri, genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin düzenleme yapılmıştı.

Konuya ilişkin sirkülerimiz 17.02.2025 tarih ve 02/03 sayı ile müşavirliğimiz tarafından yayımlanmıştı.

Bu defa 20.09.2025 tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete’de İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ yayımlanmıştır.

 

Yayımlanan Tebliğ ile;

1. Elektronik ortamda tutulma yükümlülüğü getirilen defterler pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterleri ile sınırlandırılmıştır. Yönetim kurulu karar defteri ile müdürler kurulu karar defteri zorunluluk kapsamından çıkarılmıştır.

 

2. Fiziki olarak defter tutmakta iken elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç 2 ay içinde Tebliğ ekinde yer alan Ek-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmaları gerekmekteydi.

 

Değişiklik Tebliği ile bu süre 6 aya çıkarılmıştır. Böylece yükümlülük kapsamına giren şirketler için elektronik defter sistemine geçme süresi 1 Ocak 2026'ya uzatılmıştır. 

 

3. Değişiklik Tebliğine Geçici Madde eklenerek, 20.09.2025 tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını 01.01.2026 tarihine kadar Ticaret Bakanlığı’na sunmaları halinde elektronik defterlerinin sistemde kapatılarak fiziki defter açılışının Ticaret Bakanlığı tarafından verilecek belge üzerine noterler tarafından yapılması imkanı sağlanmıştır. 

 

Söz Konusu Tebliğ 20.09.2025 tarihinde yürürlüğe girmiş olup sirkülerimiz ekinde yer almaktadır.

Saygılarımızla,

 

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.