Sirküler

6527 sayılı kanunla vergi kanunlarında yapılan bazı düzenlemeler

 

 

 

SİRKÜLER

03/03

 

                                                                           06/03/2014

 

 

KONU:

 

* 6527 sayılı kanunla vergi kanunlarında yapılan bazı düzenlemeler.

 

6527 SAYILI KANUNLA VERGİ KANUNLARINDA YAPILAN BAZI DÜZENLEMELER:

 

1 Mart 2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 6527 sayılı kanunla bazı vergi kanunlarında değişiklikler yapılmış olup bunları aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz:

Ürün Senetleri İle İlgili Kazanç İstisnasının Süresi Uzatıldı:

Gelir Vergisi Kanunu’nun Geçici 76. Maddesinde yer alan 31 Aralık 2014 tarihi 31 Aralık 2018 tarihi olarak değiştirilmiştir.

Maddenin son hali aşağıdaki şekildedir:

“GEÇİCİ MADDE 76 - 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu kapsamında düzenlenen ürün senetlerinin elden çıkarılmasından doğan kazançlar, 31/12/2018 tarihine kadar gelir ve kurumlar vergisinden müstesnadır.

İstisna edilen bu kazançlar üzerinden 94 üncü madde kapsamında tevkifat yapılmaz. Münhasıran bu kazançlar için gelir vergisi mükelleflerince yıllık beyanname verilmez, bu kazançlar verilecek beyannamelere dahil edilmez.”

Belediye Gelirleri Kanunu İle İlgili Değişiklik Yapıldı:

Belediye Gelirleri Kanunu’nun 6487 sayılı Kanunla değişik 96. Maddenin A Fıkrası ile Bakanlar Kurulu; anılan Kanunda en az ve en çok miktarları gösterilen vergi ve harçların tarifelerini belediye grupları itibarıyla tayin ve tespit etmeye yetkili kılınmıştır.

Bu defa sözkonusu Fıkraya aşağıdaki paragraf eklenmiştir:

“Ancak, bu Kanunun 15 inci maddesinde, 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (III) numaralı bendinde, 56 ncı maddesinde, 60 ıncı maddesinde ve 84 üncü maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendinde yer alan maktu vergi ve harç tarifeleri, Kanunda belirtilen en alt ve en üst sınırları aşmamak şartıyla mahallin çeşitli semtleri arasındaki sosyal ve ekonomik farklılıklar göz önünde tutularak ilgili belediye meclislerinin önerisi, İçişleri Bakanlığının görüşü ve Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca tespit edilir. Tespit edilen bu tutarlar, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere bir önceki yıla ilişkin olarak Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme oranında artırılır. Bu şekilde hesaplanan miktar ve tutarların, virgülden sonraki iki hanesi dikkate alınarak uygulanır. Şu kadar ki, bu miktar ve tutarlar ilgili tarifeler için belirlenen en çok tutarı aşamaz. Bu uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.”

Öte yandan yine Belediye Gelirleri Kanunu’na aşağıdaki geçici madde eklenmiştir:

“GEÇİCİ MADDE 7- 2013 yılında uygulanmak üzere belediye meclislerince belirlenmiş olan; bu Kanunun 15 inci maddesinde, 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (III) numaralı bendinde, 56 ncı maddesinde, 60 ıncı maddesinde ve 84 üncü maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendinde yer alan maktu vergi ve harç tarifeleri, Kanunun 96 ncı maddesinin (A) fıkrasının ikinci paragrafı gereğince Bakanlar Kurulunca tespit edilecek karar yürürlüğe girinceye kadar uygulanmaya devam edilir.”

Bu Maddeler 6527 sayılı Kanunun yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Yukarıdaki Maddelerde sözü geçen vergi ve harçlar; ilan ve reklam vergisi, biletle girilmesi zorunlu olmayan eğlence yerlerinden alınan eğlence vergisi, işgal harcı, tatil günlerinde çalışma ruhsatı harcı, işyeri açma izni harcıdır.

Bu düzenlemelerin amacının, Belediye Gelirleri Kanunu’nun 96. Maddenin B.Fıkrasının Anayasa Mahkemesi Kararı ile iptal edilmesinden kaynaklanan boşluğu gidermek olduğu anlaşılmaktadır. İptal edilen fıkrada; bazı vergi ve harçların maktu tarifelerinin kanundaki asgari ve azami sınırları aşmamak şartıyla mahallin çeşitli semtleri arasındaki sosyal ve ekonomik farklılıklar gözönünde tutularak belediye meclislerince tespit olunacağı hükmü mevcuttu. İptal kararı 19 Mayıs 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmış ve bir yıl sonra 19 Mayıs 2013 te yürürlüğe girmiştir. Geçici 7. Maddenin geriye dönük hüküm ifade edecek şekilde düzenlenmiş olması dikkat çekmektedir.

 

Saygılarımızla,

 

“Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.”

 

 

 

 

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.