Sirküler

Bazı Kanun ve Tebliğlerde Yer Alan Had ve Tutarlar Yeniden Belirlendi

Sirküler

01/01

02.01.2023

Konu:

* Bazı Kanun ve Tebliğlerde Yer Alan Had ve Tutarlar Yeniden Belirlendi

 

30.12.2022 tarihli ve 32059 sayılı 2.Mükerrer Resmi Gazete’ de yayımlanan Tebliğ’ler de; bazı kanun ve tebliğlerde yer alan had ve tutarlar yeniden belirlenmiştir.

İş bu sirkülerimizde yeniden belirlenen had ve tutarların ilgili kanun başlığı altında değiştirilen şekillerine yer verilecektir.

 

A) GELİR VERGİSİ İLE İLGİLİ 2023 YILINDA UYGULANACAK BAZI HADLER VE TUTARLAR 323 SERİ NO’LU GV GENEL TEBLİĞİ İLE BELİRLENDİ:

 

1. Oturdukları Evlerde İmal Ettikleri Malları İnternet ve Benzeri Elektronik Ortamlar Üzerinden Satanların Yararlanabileceği Esnaf Muafiyetine İlişkin Azami Tutar:

 

Ayrı bir iş yeri açmaksızın ve sanayi tipi veya seri üretim yapabilen makine ve alet kullanmaksızın oturdukları evlerde imal ettikleri malları internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden satanlar belli şartlar dahilinde vergiden muaf esnaf kapsamına alınmıştı.

Bu faaliyet sonucunda elde ettiği hasılatı 320.000 Türk lirasını aşan (2022 yılı için) mükellefler izleyen takvim yılı başından itibaren gerçek usulde vergilendirilecek ve tekrar bu muafiyetten faydalanamayacaktı.

 

2023 takvim yılında uygulanmak üzere söz konusu mükelleflerin hasılat tutarı 700.000 TL olarak tespit edilmiştir. (GVK md.9/10)

 

2. Konut Kira Gelirlerinde Uygulanan İstisna Tutarı­:

2022 yılında elde edilen konut kira gelirleri için 9.500,00 TL olarak uygulanan istisna tutarı, 2023 yılı konut kira gelirleri için 21.000,00 TL olarak tespit edilmiştir. (GVK Md:21)

 

3. Hizmet Erbabına İşyeri veya İşyerinin Müştemilatı Dışında Kalan Yerlerde Yemek Verilmek Suretiyle Sağlanan Menfaatlere İlişkin İstisna Tutarı:

 

2022 yılı için 51,00 TL (KDV hariç) olarak uygulanan söz konusu istisna tutarı, 2023 yılı için 110,00 TL (KDV hariç) olarak uygulanacaktır. (GVK Md:23/8)

 7420 sayılı Kanunla, 01.12.2022 tarihinden itibaren uygulanmak üzere, işverenler tarafından hizmet erbabına işyerinde veya müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda, yemek bedelinin nakit olarak verilmesi suretiyle sağlanan menfaatler de istisna kapsamına alınmıştır. Nakit menfaat sağlanması durumunda Gelir Vergisi’nde istisna tutulacak günlük yemek bedeli tutarı 2023 yılı için 110,00 TL dir.

 

4. Hizmet Erbabının İşyerine Gidip Gelmesi İçin Sağlanan Menfaatlere İlişkin İstisna Tutarı:

İşverenlerce taşıma hizmeti verilmeyen durumlarda, çalışılan günlere ait bir günlük ulaşım bedelinin 2022 yılı için 25,50 TL (KDV Hariç)’ yi aşmaması ve buna ilişkin ödemenin toplu taşıma kartı, bileti veya bu amaçla kullanılan ödeme araçlarının temini şeklinde yapılması şartı ile söz konusu ödenen tutar Gelir Vergisi’nden istisnadır.

İstisna tutarı 2023 yılı için 56 TL olarak tespit edilmiştir.(GVK md.23/10)

 

5. 2023 Yılına Ait Gelirler İçin Geçerli Gelir Vergisi Tarifesi:

Ücret Gelirleri Tarifesi:

 

70.000 TL'ye kadar

15%

150.000 TL'nin 70.000 TL'si için 10.500 TL, fazlası

20%

550.000 TL'nin 150.000 TL'si için 26.500 TL, fazlası

27%

1.900.000 TL'nin 550.000 TL’si için 134.500 TL, fazlası

35%

1.900.000 TL’den fazlasının 1.900.000 TL’si için 607.000 TL, fazlası

40%

 

 Diğer Gelirler Tarifesi:

70.000 TL'ye kadar

15%

150.000 TL'nin 70.000 TL'si için 10.500 TL, fazlası

20%

370.000 TL'nin 150.000 TL'si için 26.500 TL, fazlası

27%

1.900.000 TL’nin 370.000 TL’si için 85.900 TL, fazlası

35%

1.900.000 TL’den fazlasının 1.900.000 TL’si için 621.400 TL, fazlası

40%

 

6.Engellilik İndirimi Tutarları:

Gelir Vergisi Kanunu’nun 31. maddesinde yer alan engellilik indirimi tutarları, 2023 takvim yılında uygulanmak üzere;

Birinci derece engelliler için    4.400 TL,

İkinci derece engelliler için      2.600 TL,

Üçüncü derece engelliler için      1.100 TL,

olarak tespit edilmiştir.

 

7.Binek Otomobillere Ait Gider Kısıtlamasına İlişkin Tutarlar:

 

a. Faaliyetleri kısmen veya tamamen binek otomobillerinin kiralanması veya çeşitli şekillerde işletilmesi olanların bu amaçla kullandıkları hariç olmak üzere, binek otomobillerinin iktisabına ilişkin özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi toplamının en fazla 440.000 Türk lirasına kadarlık kısmı 2023 yılında gider olarak dikkate alınabilecektir.

 

b. Faaliyetleri kısmen veya tamamen binek otomobillerinin kiralanması veya çeşitli şekillerde işletilmesi olanların bu amaçla kullandıkları hariç olmak üzere, kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerin her birine ilişkin aylık kira bedelinin 17.000 TL’ye kadarlık kısmı 2023 yılı safi kazancın tespitinde gider olarak dikkate alınabilecektir.

 

c. Faaliyetleri kısmen veya tamamen binek otomobillerinin kiralanması veya çeşitli şekillerde işletilmesi olanların bu amaçla kullandıkları hariç olmak üzere 2023 yılında;

 

- Özel Tüketim Vergisi ve Katma Değer Vergisi hariç ilk iktisap bedeli 500.000 TL’yi,

- Söz konusu vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 950.000 TL’yi,

aşan binek otomobillerinin her birine ilişkin ayrılan amortismanın en fazla bu tutarlara isabet eden kısmı gider yazılabilecektir.

Ayrıca yukarıda yer alan 2023 yılında uygulanacak tutarlar Serbest Meslek Kazancının tespitinde de dikkate alınacaktır.

 

8. Basit Usuldeki Mükelleflerle İlgili Düzenlemeler:

Basit usule tabi olmanın genel şartlarından olan işyeri kira tutarı sınırı ile, özel şartlara ilişkin hadler belirlenmiş, kar hadleri emsallerine göre düşük olarak tespit edilmiş olan malların ticaretini yapanların 2023 yılında da basit usulden yararlanabilmeleri için aşmamaları gereken hadler açıklanmıştır.

Basit usule tabi mükelleflerde gün sonunda toplu belge düzenleme uygulamasına 2023 yılında da devam edilecektir.

 

9. Değer Artış Kazançlarına Ait İstisna:

Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 80. Maddesinde yer alan değer artış kazançlarından bir yıl içinde sağlanan kazanç toplamının 55.000 TL’si 2023 yılı için gelir vergisinden istisnadır. Menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarının elden çıkarılmasında istisna uygulanmamaktadır. (Söz konusu istisna tutarı 2022 yılı gelirleri için de 25.000 TL olarak uygulanacaktır.)

 

10. Arızi Kazançlarda İstisna:

Gelir Vergisi Kanunu’nun 82. Maddesinde yer alan arızi kazançlar toplamının 2023 yılı için 129.000 TL’si Gelir Vergisinden istisnadır. İstisna; anılan maddenin (1), (2), (3) ve (4) numaralı bentlerde yazılı olan kazançlar (henüz başlamamış olan ticarî, ziraî veya meslekî bir faaliyete hiç girişilmemesi ile ihale, artırma ve eksiltmelere iştirak edilmemesi karşılığında elde edilen kazançlar hariç) için geçerlidir. (Söz konusu istisna tutarı 2022 yılı gelirleri için de 58.000 TL olarak uygulanacaktır.)

 

11. Tevkifata Tabi Tutulmuş Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarında Beyan Sınırı:

Gelir Vergisi Kanunu’nun 86/1-c maddesinde yer alan; tevkifata tabi tutulmuş menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin beyanname verme sınırı, 2023 takvim yılı gelirleri için 150.000 TL (Gelir Vergisi tarifesinin 2. gelir dilimi) olarak uygulanacaktır. (2022 yılı için uygulanacak beyanname verme sınırı 70.000 TL’dir.)

 

12. Tevkifata ve İstisnaya Tabi Olmayan Bazı Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarında Beyan Sınırı:

Gelir Vergisi Kanunu’nun 86/1-d maddesinde yer alan tevkifata ve istisnaya konu olmayan menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin beyanname verme sınırı, 2023 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 8.400 TL olarak tespit edilmiştir. (2022 yılı gelirleri için geçerli olan tutar 3.800 TL’dir)

 

13. Vergiye Uyumlu Mükelleflerin 2022 Yılı Gelir Veya Kurumlar Vergisi Beyannamelerinde Hesaplanan Vergilerinden İndirim Konusu Yapabilecekleri Tavan Tutarı Belirlendi:

Gelir Vergisi Kanunu’nun Mükerrer 121. maddesi kapsamında Ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle gelir vergisi mükellefi olanlar ile kurumlar vergisi mükelleflerinden (finans ve bankacılık sektörlerinde faaliyet gösterenler, sigorta ve reasürans şirketleri ile emeklilik şirketleri ve emeklilik yatırım fonları hariç olmak üzere), maddede yer alan şartları taşıyanların yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri üzerinden hesaplanan verginin %5'i, ödenmesi gereken gelir veya kurumlar vergisinden indirilir.

Ancak hesaplanan indirim tutarı, her hal ve takdirde 01.01.2023 tarihinden itibaren verilmesi gereken yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinde uygulanmak üzere vergiye uyumlu mükelleflerin faydalanabileceği vergi indirim tutarı 4.400.000 TL’ yi geçemeyecektir.

 

14. 2022 Yılında Elde Edilen Bazı Menkul Sermaye İratlarının Beyanında Dikkate Alınacak İndirim Oranı:

01.01.2006 tarihinden önce ihraç edilmiş olan her nevi tahvil ve Hazine bonosu faizleri ile Toplu Konut İdaresi ve Özelleştirme İdaresince çıkarılan menkul kıymetlerden sağlanan gelirler indirim oranı uygulanmak suretiyle beyan edilmekte olup, 2022 yılında elde edilen bir kısım menkul sermaye iradının beyanında uygulanacak indirim oranı % 677,67 olarak tespit edilmiştir.

Bu oranlar dikkate alındığında, 2022 yılı gelirlerine uygulanacak indirim oranı birden büyük çıkmaktadır.

Bu kapsamda, 2022 yılında elde edilen menkul sermaye iratlarından,01.01.2006 tarihinden önce ihraç edilmiş olan ve Gelir Vergisi Kanunun 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (5) numaralı bendinde sayılan her nevi tahvil ve Hazine bonosu faizleri ile Toplu Konut İdaresi ve Özelleştirme İdaresince çıkarılan menkul kıymetlerden sağlanan gelirler indirim oranının birden büyük olması dolayısıyla beyan edilmeyecektir.

Dövize, altına veya başka bir değere endeksli menkul kıymetler ile döviz cinsinden ihraç edilen menkul kıymetlerden elde edilen menkul sermaye iratlarının ve ticari işletmelere dahil kazanç ve iratların beyanında indirim oranı uygulanmamaktadır.

Gelir Vergisi Kanunu’nun Geçici 67 nci maddesi uyarınca, anılan Kanunun 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yazılı menkul sermaye iratları 01.01.2006 tarihinden itibaren nihai olarak tevkifat yoluyla vergilendirilmekte olup bu gelirlerin beyanı ve bu gelirlere indirim oranı uygulanması söz konusu değildir.

Ticari işletmelere dahil kazanç ve iratlar için indirim oranı uygulanması söz konusu değildir.

 

B) 2023 YILI İÇİN FATURA VE AMORTİSMAN SINIRI İLE VERGİ USUL KANUNU’NDA YER ALAN DİĞER BAZI TUTAR VE HADLER 544 SIRA NO’LU VUK GENEL TEBLİĞİ İLE BELİRLENDİ:

544 Sıra No’lu Tebliğ ekinde yer alan 01.01.2023 tarihinden itibaren uygulanacak had ve tutarlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

 

 

MADDE NO

 

KONUSU

2023 Yılında

Uygulanacak Tutar (TL)

 

MADDE 104

İlanın şekli

 

 

1- İlanın vergi dairesinde yapılması

 

10.900

 

 

3- İlanın;

   - Vergi dairesinin bulunduğu yerde yayımlanan bir veya daha fazla gazetede yapılması

   - Türkiye genelinde yayımlanan gazetelerden birinde ayrıca yapılması

 

10.900-1.090.000

  

1.090.000 ve üzeri

 

4- İlanın;

- Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri açısından Gelir İdaresi Başkanlığının, diğerleri için ilgili idarenin resmi internet sitesinde ayrıca duyurulması

10.900

 

MÜKERRER

MADDE 115

Tahakkuktan vazgeçme

129

MADDE 153/A

Teminat tutarı

440.000

MADDE 177

Bilanço hesabı esasına göre defter tutma hadleri

 

 

1- Yıllık;

  - Alış tutarı

  - Satış tutarı

890.000

1.270.000

 

2- Yıllık gayrisafi iş hasılatı

440.000

 

3- İş hasılatının beş katı ile yıllık satış tutarının toplamı

890.000

MADDE 232

Fatura kullanma mecburiyeti

4.400

MADDE 252

Muhtarların karne tasdikinde aldığı harç

12,90

MÜK.MAD.257

Teminat Tutarı

 

8- 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu ve 5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun kapsamında lisansa tabi faaliyetlerde bulunanlar ile bu madde uyarınca bandrol, pul, barkod, hologram, kupür, damga, sembol gibi özel etiket ve işaretleri kullanma zorunluluğu getirilen ürünleri imal veya ithal edenlerden; 

 

-Yeni işe başlayanlar

-Faaliyetleri devam edenler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28.000.000

280.000.000

 

10- 4760 sayılı ÖTV Kanununda tanımlı bulunan motorlu araç ticareti yapanlar

66.000.000

MADDE 313

Doğrudan gider yazılacak demirbaş ve peştemallıklar

4.400

MADDE 323

Şüpheli Alacak Tutarı

8.900

MADDE 343

En az ceza haddi

 

 

  - Damga vergisinde

  - Diğer vergilerde

55

110

 

 

MADDE 352 

 

 

Usulsüzlük dereceleri ve cezaları

(Kanuna bağlı cetvel)

 

 

 

I inci derece usulsüzlükler

1- Sermaye şirketleri

700

 

2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest

   meslek erbabı                                                                          

420

 

3 - İkinci sınıf tüccarlar

210

 

4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar                                                                                 

95

 

5- Kazancı basit usulde tespit edilenler                                               

55

 

6- Gelir vergisinden muaf esnaf                               

26

 

II nci derece usulsüzlükler                                   

1- Sermaye şirketleri

370

 

2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest

   meslek erbabı

210

 

3 - İkinci sınıf tüccarlar                                                                        

95

 

4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar                                                                                       

55

 

5- Kazancı basit usulde tespit edilenler

                                               

26

 

 

6- Gelir vergisinden muaf esnaf                                                  

15

 

 

 

MADDE 353

Fatura ve benzeri evrak verilmemesi ve alınmaması ile diğer

şekil ve usul hükümlerine uyulmaması

 

 

1-Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dahil olmak üzere fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu verilmemesi, alınmaması, bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kağıt olarak düzenlenmesi, bu belgelerin hiç düzenlenmemiş sayılması

 - Bir takvim yılı içinde her bir belge nevine ilişkin olarak kesilecek toplam ceza

2.200

 

 

 

 

 

1.100.000

 

2- Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dahil olmak üzere perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi,  giriş ve yolcu

taşıma bileti, sevk irsaliyesi, taşıma  irsaliyesi, yolcu listesi, günlük müşteri listesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığınca düzenleme zorunluluğu getirilen belgelerin düzenlenmemesi,  kullanılmaması, bulundurulmaması, aslı ile örneğinde farklı meblağlara yer verilmesi, gerçeğe aykırı olarak düzenlenmesi, elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kağıt olarak düzenlenmesi, hiç düzenlenmemiş sayılması

 - Her bir belge nev’ine ilişkin olarak her bir tespit için toplam ceza

 - Her bir belge nev’ine ilişkin bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza

2.200

 

 

 

 

 

 

 

 

110.000

 

1.100.000

 

4- Hazine ve Maliye Bakanlığınca tutulma ve günü gününe kayıt edilme mecburiyeti getirilen defterlerin; bulundurulmaması, günü                                         gününe kayıt yapılmaması, yetkililere ibraz edilmemesi ile levha bulundurma ve asma mecburiyetine uyulmaması

 

 

1.100

 

6- Belirlenen muhasebe standartlarına, tek düzen hesap planına ve

mali tablolara ilişkin usul ve esaslar ile muhasebeye yönelik bilgisayar programlarının üretilmesine ilişkin kural ve standartlara      uymayanlara

26.000

 

7- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerce yapılacak

işlemlerde kullanılma zorunluluğu getirilen vergi numarasını kullanmaksızın işlem yapanlara

1.300

 

8- Belge basımı ile ilgili bildirim görevini belirlenen sürede yerine getirmeyen ya da bildirimi eksik veya hatalı yapan matbaa işletmecilerine

-   Bu bent uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel   

    usulsüzlük cezası

4.200

 

 

 

840.000

 

9- 4358 sayılı Kanun uyarınca vergi kimlik numarası kullanma zorunluluğu getirilen kuruluşlardan yaptıkları işlemlere ilişkin bildirimleri, belirlenen standartlarda ve zamanda yerine getirmeyenlere

5.500

 

10- 127 nci maddenin (d) bendi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığının özel işaretli görevlisinin ikazına rağmen durmayan aracın sahibi adına

4.200

 

11- Tasdik raporu ibraz şartı getirilen mükellef adına

 

     Alt sınır

 

    Üst Sınır

 

 

150.000

 

1.500.000

MADDE 355

b) Damga Vergisinde

 

 

- Her bir kağıt için kesilecek özel usulsüzlük cezası

9

 

MÜKERRER    MADDE 355   

  Bilgi vermekten çekinenler ile 107/A, mük. 242, 256,       257,  mükerrer 257 nci madde ve Gelir Vergisi   Kanununun 98/A maddesi hükmüne uymayanlar için     ceza

 

 

Bu Kanunun 86,148,149,150, mük. 242, 256 ve 257 nci maddelerinde yer alan zorunluluklar ile mükerrer 257 nci madde ve Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayan

 

 

1- Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında

 

7.500

 

2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde

    tespit edilenler hakkında

3.700

 

 

3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında

1.900

 

107/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlar

 

 

1- Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında

 

4.400

 

2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde

    tespit edilenler hakkında

2.200

 

3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında

1.180

 

Mük. 257 nci maddenin birinci fıkrasının (8) ve (10) numaralı bentleri uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlara (üst sınır)

2.800.000

 

 

Tahsilat ve ödemelerini banka, benzeri finans kurumları veya posta idarelerince düzenlenen belgelerle tevsik etme zorunluluğuna uymayanlara bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası

5.500.000

MADDE 370

İzaha Davet

 

 

İzaha davet sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge kullanma fiilinin işlenmiş olabileceğine dair yapılan ön tespitlerde kullanılan sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge tutarı, bir takvim yılında 320.000 Türk lirasını geçmeyen veya bu tutarı geçse bile ilgili yıldaki toplam mal ve hizmet alışlarının %5'ini aşmayan mükellefleri de kapsamaktadır.

 

EK MADDE 1 ve 11

Uzlaşma Limitler

 

Tarhiyat öncesi veya Tarhiyat sonrası uzlaşmaya konu edilebilecek usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır;

 

Tarhiyat öncesi veya Tarhiyat sonrası uzlaşmaya konu edilemeyip cezalardan indirim müessesinden %50 artırımlı uygulanacak usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezası;

 

 

 

15.000 üzeri

 

 

15.000 ve altı

 

C) 2023 YILINDA UYGULANACAK DAMGA VERGİSİ TUTARLARI 67 SERİ NO’LU DAMGA VERGİSİ KANUNU GENEL TEBLİĞİ BELİRLENDİ:

 

Damga Vergisi Kanununda yer alan her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır yeniden değerleme oranında artırılmış ve 01.01.2023 tarihinden itibaren 10.732.371,80 Türk Lirası olmuştur.

01.01.2023 tarihinden itibaren geçerli olacak yeni tutarların bazıları aşağıdaki gibidir:

 

 

Bilançolar

227,30 TL

Gelir Tabloları

108,50 TL

İşletme Hesabı Özetleri

108,50 TL

Yıllık Gelir Vergisi Beyannameleri

294,90 TL

Kurumlar Vergisi Beyannameleri

393,90 TL

KDV Beyannameleri

194,60 TL

Muhtasar Beyannameler

194,60 TL

(Damga Vergisi beyannameleri hariç) Diğer Vergi Beyannameleri

194,60 TL

Gümrük İdarelerine Verilen Beyannameler

393,90 TL

Belediyelere ve İl Özel İdarelerine Verilen Beyannameler

144,40 TL

Sosyal Güvenlik Kurumlarına Verilen Sigorta Prim Bildirgeleri

144,40 TL

Aylık Prim ve Hizmet Belgesi İle Muhtasar Beyannamenin Birleştirilerek Verilmesiyle Oluşturulan Beyannameler

230,70 TL

 

D) MOBİL TELEFON ABONELİĞİNİN İLK TESİSİNDE ALINAN ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ MAKTU TUTARI 21 SERİ NO’LU ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ GENEL TEBLİĞİ İLE 2023 YILI İÇİN BELİRLENDİ:

6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu’nun 39 uncu maddesi gereğince mobil telefon aboneliğinin ilk tesisinde alınan maktu Özel İletişim Vergisi Tutarı 2023 yılı için 260,00 TL olarak belirlenmiştir.

 

E) 2023 YILI İÇİN İNDİRİMLİ ORANA TABİ İŞLEMLERLE İLGİLİ İADESİ ALINAMAYACAK KDV TUTARI 44 SERİ NO’LU KDVGT İLE 57.300,00 TL OLARAK BELİRLENDİ:

İndirimli orana tabi işlemler nedeniyle yüklenilen ve indirim yoluyla giderilemeyen KDV tutarının iade konusu yapılmayacak kısmıyla ilgili sınır, 2023 yılı için 57.300,00 TL olarak belirlenmiştir.

Ayrıca 6583 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yapılan, yeni makine ve teçhizat teslimlerindeki KDV istisnasının süresinin 31.12.2024 tarihine kadar uzatılmasına ilişkin düzenleme KDVGT’ in ilgili kısımlarına işlenmiştir. 

F)  54 SERİ NO’LU VERASET VE İNTİKAL VERGİSİ KANUNU GENEL TEBLİĞİ İLE VERASET VE İNTİKAL VERGİSİ TARİFESİ VE İSTİSNA TUTARLARI 2023 YILI İÇİN BELİRLENDİ:

 

1 Ocak 2023 tarihinden itibaren veraset yolu ile veya ivazsız surette meydana gelen intikallerde uygulanacak veraset ve intikal vergisi tarifesi aşağıdaki gibidir:

 

Matrah

Verginin Oranı (%)

Veraset Yoluyla 
İntikallerde

İvazsız İntikallerde

İlk                          1.100.000 TL için

1

10

Sonra gelen             2.600.000 TL için

3

15

Sonra gelen             5.500.000 TL için

5

20

Sonra gelen           10.900.000 TL için

7

25

Matrahın              20.100.000 TL’yi aşan bölümü için

10

30

 

Bir şahsa ana, baba eş ve çocuklarından (evlatlıktan evlat edinenlere yapılan ivazsız intikaller hariç) ivazsız mal intikali halinde vergi, ivazsız intikallere ilişkin tarifede yer alan oranların yarısı uygulanarak vergi hesaplanmaktadır.

 

Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu’nda yer alan 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren dikkate alınacak istisna tutarları;

  • Evlatlıklar dâhil, füruğ (altsoy) ve eşten her birine isabet eden miras hisselerinde 1.015.747 TL (füruğ bulunmaması halinde eşe isabet eden miras hissesinde 2.032.742 TL),
  • İvazsız suretle meydana gelen intikallerde 23.387 TL,
  • Para ve mal üzerine düzenlenen yarışma ve çekilişler ile 5602 sayılı Şans Oyunları Hasılatından Alınan Vergi, Fon ve Payların Düzenlenmesi Hakkında Kanunda tanımlanan şans oyunlarından kazanılan ikramiyelerde 23.387 TL olarak dikkate alınacaktır.

 

 

Söz konusu Tebliğler sirkülerimiz eklerinde yer almaktadır.

Saygılarımızla,

Bu dokümanda yer alan bilgiler genel içeriklidir ve herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin özel durumuna hitap etmemektedir. Sürekli güncel ve doğru bilgi sunumuna özen gösterilmesine karşın bu bilgiler her zaman her durumda doğru olmayabilir. Hiç kimse özel durumuna uygun bir uzman görüşü almaksızın , bu dokümanda yer alan bilgilere dayanarak hareket etmemelidir. Nexia Türkiye ve AS Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.’ye, işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz.

İletişim

© Copyright 2019 As Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.